Tämä artikkeli on Keskiössä uusi opettajuus-täydennyskoulutuskurssin tueksi laadittu ohjeistus opettajatiimien kehitystehtävien tekemiseen. Kehitystehtävän aihe Kehitystehtäväksi kannattaa valita sellainen kohde, joka hyödyntää jo olemassa olevaa toimintaa
Tämän artikkelin tarkoituksena on toimia keskustelun herättäjänä opettajatiimin työn helpottamiseksi. Voidaanko tiimissä puhua vapaasti vai vältelläänkö puhumasta jostakin? Pystytäänkö avoimesti ottamaan huomioon tiimin jäsenten vahvuudet
Opettajat ovat tehneet suuren digiloikan viime viikkoina. Tässä artikkelissa kerron, miten me teimme sen Pintakilta-tiimin kanssa. Opetus piti siirtää parin päivän varoitusajalla kokonaan digitaaliseksi. Oppilaitoksemme
Mitä tulee ottaa huomioon opetuksen suunnittelussa? Tämän artikkelin tarkoituksena on herättää keskustelua opetustiimeissä opetuksen suunnittelun perusteista ja suunnittelun toteuttamisesta. Monesti opettajat suunnittelevat oman osuutensa opetuksesta,
AT ja EAT opetusstriimit Pintakilta Original YouTube -kanavan etusivu (Striimit päivittyvät tänne) Opetusvideot (Pintakilta Original YouTube -kanava) Ammattiopisto Tavastian sisäinen Teams-kanava (Opetus omille opiskelijoillemme) Ammattiopisto
Tämän artikkelin on tarkoitus herättää opettajatiimissä keskustelua projektioppimisen toteuttamisesta. Pintakillalla on pitkät perinteet projektioppimisen hyödyntämisessä. Olemme tehneet lähes vuosittain vähintään yhden suuremman, konkreettisen projektin. Valmiit
Henkilökohtaistamisen tarve ja yksilöllinen opinpolku työelämässä oppimisessa. Huomioita opettajan työn helpottamiseksi. Henkilökohtaistaminen aloitetaan työelämässä tutustumalla yrityksen työtehtäviin. Huomio kiinnittyy työturvallisuuteen ja yrityksen toimintamalleihin. Opiskelijan lähtötasoa
Opettajan työnkuvaan liittyy oman alan ammattitaitovaatimusten arvioiminen ja opiskelijan osaamisen arviointi niiden perusteella. Oppilaitosten opettajista ja ohjaajista koostuvat tiimit ovat erilaisissa kehitysvaiheissa ja tilanteet vaihtelevat
Kiltakoulut-toimintamalli on vakiintunut viimeisten viiden vuoden aikana yhdeksi tavaksi järjestää opiskelijalähtöistä oppimista. Kehittäjämerkin tarve tuli eteen, kun Kiltakoulut-kehittäjäverkosto laajeni yli oppilaitosrajojen koko maahan. Kiltakoulut-kehittäjän tulee